m e n u
 
 
a
b
c
d

f
h
j
k

l
m
o
p

r
s
t
v



ALFA ROMEO SPIDER 1966 93   Początkowo Alfa Romeo miała 4-cylindrowy silnik 1,6 l o mocy 111 KM, napędzający koła tylne, dzięki któremu osiągała prędkość 185 km/h. Silnik, podobnie jak inne zespoły pochodził z popularnego sedana Giulia, produkowanego od 1962r. Proporcjonalna sylwetka Spidera pozbawiona była ekstrawagancji z wyjątkiem opływowych kloszy przykrywających reflektory. W 1968r. wydłużony tył obcięto i zaczęto instalować w samochodzie silniki 1,3 i 1,8 l. W 1970r. po raz ostatni zwiększono pojemność silnika do 2 l. Moda na sportowe coupe i kabriolety pomału odchodziła w przeszłość. Spider był jednym z nielicznych, które przetrwały. Produkowano go do 1993r. W 1990r. przeszedł głęboką modernizację. Znów zmieniono tył, tym razem na bardziej obły. Auto miało silnik o pojemności 1962 cm3 i mocy 120 KM. Rozwijało prędkość 190 km/h i przyspieszało od 0 do 100 km/h w czasie 10,4 s. W 1995r. zaprezentowano nowego Spidera, tym razem z napędzanymi kołami przednimi oraz spokrewnione z nim coupe GTV.

ASTON MARTIN DB 6 1963 70   Pierwszy Aston Martin powstał w 1923r. Zbudował go Lionel Martin. Model DB5 był rozwinięciem pokazanego 5 lat wcześniej DB4. Zdobył jednak znacznie większą sławę, bowiem w filmie Goldfinger był samochodem Jamesa Bonda. DB5, podobnie jak DB4 miał rzędowy, 6-cylindrowy silnik, o większej niż poprzednia wersja pojemności 4l i mocy 210 KM. Rozwijał prędkość 227 km/h. Dostępną początkowo 4-biegową skrzynię David Brown zastąpiono 5-biegową ZF. Potem pojawiły się też auta z automatyczną skrzynią biegów. Napędzane były koła tylne. Zawieszenie przednie było niezależne. Z tyłu sztywny most. Przy wszystkich kołach były hamulce tarczowe. Nadwozie zaprojektowane we włoskiej firmie Touring miało konstrukcję Superleggera (Superlekka) do rurek stalowych o małej średnicy tworzących szkielet mocowane było poszycie ze stopów lekkich. W 1965r. pokazano DB6 z większym o 9,5 cm rozstawem osi. DB5 i DB6 dostępne były w szybkich odmianach Vantage. Wozy te zastąpił w 1969r. DBS z silnikiem V8. Budowano go, stale ulepszając, do 1989r. W 1988r. pojawił się Virage, a w 1997r. DB7. DB7 opracowano już po przejęciu firmy przez Forda. Ma on więcej wspólnych elementów z Jaguarem (płyta podłogowa, silnik) niż z modelem Virage.

AUDI A3  Najmniejszy z produkowanych przez Audi Samochodów. Audi A3 (u góry trzeci z prawej) obecny jest na rynku samochodowym od 1996r. Jest jednym z najbardziej luksusowych samochodów w klasie średniej niższej. Przeznaczone jest dla osób które poszukują znakomicie wykonanego i wyposażonego niewielkiego samochodu. Płytę podłogową A3 dzieli z Audi TT i Golfem IV. W 1999r. do rodziny A3 ( 3 i 5 drzwiowych) doszło sportowe auto oznaczone symbolem S3 wyposażone w silnik o mocy 210 KM. AUDI A3 (wersja 1.8 T quatro). Silnik benzynowy DOHC, 4-cylindrowy umieszczony poprzecznie z przodu, pięć zaworów na cylinder. Pojemność 1781 cm3, turbosprężarka. Wielopunktowy wtrysk paliwa. Średnica cylindra × skok tłoka 81,0 × 86,4 mm. Stopień sprężania 9,5. Moc maksymalna 132 kW (180 KM). Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1950 5000 obr/min. Pięciostopniowa manualna skrzynia biegów. Napęd na cztery koła. Zawieszenie niezależne. Hamulce tarczowe, z przodu wentylowane. Długość 4152 mm, szerokość 1735 mm, wysokość 1427 mm. Rozstaw osi 2518 mm. Pojemność bagażnika 350 l, po złożeniu siedzeń 1100 l. Pojemność zbiornika paliwa 55 l. Masa własna 1410 kg, ładowność 400 kg. Przyspiesza 0 od 100 km/h w 8,0 s. Elastyczność: na czwartym biegu od 60 do 100 km/h w ciągu 7,1 s, na piątym biegu od 80 do 120 km/h w ciągu 10,2 s. Prędkość maksymalna 226 km/h. Droga hamowania od 100km/h do 0 wynosi 38,4 m. Średnica zawracania 10,9 m. Hamowanie na drodze 38,4 m od prędkości 100 km/h do zatrzymania. Zużycie paliwa średnio ok.12,5 l/100 km.

AUDI TT Rasowe sportowe Coupe AUDI TT zadebiutowało w seryjnej wersji na wystawie w Paryżu jesienią 1998r. Wiosną w Genewie dołączył do niego TT Roadster. Nieprzeciętna stylistyka nadwozia, mogąca konkurować z najlepszymi wzorcami Forda i Renault, zwraca uwagę stylem i klasą. Duże zainteresowanie spowodowało wydłużenie się czasu oczekiwania na coupe i opóźnienie wejścia do seryjnej produkcji roadstera. Oba samochody wytwarzane są w węgierskiej fabryce w Gyor. Wspólną płytę podłogową TT dzieli m.in. z Audi A3 i VW Golfem IV. Tylne siedzenia w Coupe nadają się raczej dla dzieci, a roadster ma tylko dwa fotele, (miejsce tylnych zajmuje składany dach). AUDI TT coupe (wersja 1.8T quatro). Silnik benzynowy, DOHC 4-cylindrowy umieszczony poprzecznie z przodu, pięć zaworów na cylinder o pojemności 1781 cm3. Średnica cylindra × skok tłoka 81,0 × 86,4 mm. Stopień sprężania 9,0. Moc maksymalna 165 kW (226 KM). Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 2200 obr/min. Sześciostopniowa manualna skrzynia biegów. Napęd na cztery koła. Zawieszenie niezależne. Hamulce tarczowe z przodu wentylowane. Długość 4041 mm, szerokość 1764 mm, wysokość 1347 mm. Rozstaw osi 2429 mm. Pojemność bagażnika 220 l, po złożeniu siedzeń 490 l. Pojemność zbiornika paliwa 62 l. Masa własna 1475 kg, ładowność 290 kg. Przyspiesza 0 od 100 km/h w 6,6 s. Elastyczność: na czwartym biegu od 60 do 100 km/h w 5,4 s, na piątym biegu od 80 do 120 km/h w 7,6 s. Prędkość maksymalna 243 km/h. Droga hamowania od 100 km/h do 0 wynosi 37,5 m. Średnica zawracania 10,5 m. Zużycie paliwa średnie ok.12,8 l / 100 km.




>>>> powrót do strony głównej <<<<